گزارش برنامه قله قوچگر – ۱۰ اسفند ۹۷
۱۳۹۷-۱۲-۲۶
گزارش برنامه دشت چهچهه – ۲۳ فروردین ۹۸
۱۳۹۸-۰۱-۲۶

باشگاه کوهنوردی کاویان، برنامه صعود به قله شیرباد را روز ۲۴ اسفندماه، به سرپرستی داود عوض نیا، به عنوان آخرین برنامه کوهنوردی سال ۹۷ برگزار کرد.

ساعت ۴:۴۵ دقیقه صبح روز جمعه به همراه ١٧ نفر از همنوردان به وسیله یک دستگاه مینى بوس عازم روستای زشک شدیم و بعد از دو ساعت به استخر ماهى و محل شروع پیمایش رسیدیم. بعد از کمى نرمش و تجهیز شدن، با سرقدمی فاطمه مختاری، عقبداری سعیده رضایی و امدادگری اعظم کیانی به سمت جانپناه به راه افتادیم.

ساعت ٩:١۵ دقیقه به جانپناه رسیدیم و بعد از نیم ساعت استراحت و صرف صبحانه به سمت قله به راه افتادیم.

از جانپناه به بعد برف قابل توجهى در مسیر بود که کمى پیمایش را دشوار می کرد. اعضای تیم اما با آمادگى بسیار زیاد و تلاشی خوب راه را ادامه می دادند…

با توجه به پیش بینی نامساعد شدن هوا پس از ساعت ۱۳، حرکت خود را سریع تر حرکت کرده و در ساعت ١١:۴۵ دقیقه همگی بر فراز بام خراسان، قله ۳۳۰۰ متری شیرباد قرار گرفتیم…

پس از حدود ۴٠ دقیقه توقف، به سمت جانپناه به راه افتادیم. بعد از گذشتن از یال دولت آباد و همان گونه که سایت های هواشناسی پیش بینی کرده بودند، در ساعت ١٣ هوا دگرگون و مه و برف و بوران آغاز شد!

مسیر تا نهایتا فاصله ١٠ مترى قابل تشخیص بود. پس از کمى پیمایش در هواى نامساعد ارتفاع کم کردیم. هوا کم کم بهتر شد و ما به سمت جانپناه ادامه مسیر می دادیم.

ساعت ١۴:١۵ دقیقه به جانپناه رسیدیم و به استراحت و صرف نهار پرداختیم. ساعت ١۵ به سمت استخر ماهى حرکت کردیم و در ساعت ١۶:١۵ دقیقه همگى پس از یک کوهنوردی جانانه در حال و هوایی کاملا زمستانی، صحیح و سالم سوار مینى بوس شده و حدود دو ساعت بعد در مشهد از دوستان خود خداحافظی کردیم.

1 دیدگاه

1. علی آذرپیک گفت:

سلام درود خدمت همه همنوردان عزیز استان خراسان امیدوارم همیشه سرفراز و سربلند و سلامت باشید از گزارش برنامه کاملاٌ جامع و مفید شما کمال تشکر را دارم من آذرپیک هستم از گروه کوهنوردی سرماهو کرج .