گزارش برنامه جنگل های سوادکوه – خرداد ۹۷
۱۳۹۷-۰۳-۲۸
گزارش پیمایش خط الراس شیرباد-بینالود خرداد۹۷

برنامه صعود شبانه به قله شیرباد روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۴ و ۲۵ خردادماه ۹۷ به سرپرستی داود عوض نیا و وحید هریوندی برگزار شد.

ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه به همراه ١٩ نفر از همنوردان با یک دستگاه مینی بوس راهی روستای زشک شدیم. ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه در محل استخر ماهی دره زشک پیاده شده و پس از جمع کردن وسایل و تجهیز کامل، در ساعت ۲۴ با سرقدمی محسن حسین زاده، عقبداری حبیب کوهی و امدادگری آرش باباپور، پیمایش شبانه مان آغاز شد.

از مسیر یال سنگی به راه افتادیم. ماه در آسمان نبود و هوا بسیار تاریک بود. در طول مسیر در چند نقطه استراحت کردیم و در ساعت ۲ و ۴۰ دقیقه صبح به جانپناه رسیدیم. جانپناه پر بود و دوستان در خواب بودند. ضمن رعایت کردن سکوت در گوشه ای که باد کمتری داشت استراحت کردیم و ساعت ٣ به سمت قله به راه افتادیم.

در راه مه بسیار شدیدی بود که با درایت سرقدم برنامه و تلاش سرپرستان به خوبی این موضوع پست سر گذاشته شد. همچنان به پیمایش ادامه دادیم و ساعت ۴ و ۴۵ دقیقه صبح روی قله شیرباد قرار گرفتیم.

دیدن طلوع خورشید از فراز یکی از قلل بلند استان حس و حال بی نظیری در اعضای گروه ایجاد کرده بود… عکسی به یادگار گرفتیم و بعد از نیم ساعت استراحت، در مسیر برگشت قرار گرفتیم و از سمت دره نهل پایین آمدیم.

ساعت ۸:۲۰ دقیقه در کنار چشمه نهل برای صرف صبحانه توقف کردیم و سپس ادامه مسیر دادیم و ساعت ١٠ صبح به استخر ماهی رسیدیم. مینی بوس ساعت ١٠:٣٠ طبق زمان مقرر رسید و سوار شدیم و در نهایت ساعت ١٢:٣٠ در سلامتی به مشهد رسیدیم.