گزارش برنامه آبشار بار – ۸ تیر ۹۷
۱۳۹۷-۰۴-۱۱
۱۳ تیر روز ملی دماوند!
۱۳۹۷-۰۴-۱۳

برنامه صعود به قله شیرباد طبق برنامه شش ماهه باشگاه کاویان روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیرماه ۹۷ به سرپرستی جواد احمدی رضوی برگزار شد.

قله شیرباد با ارتفاع ۳۳۲۰ متر بلندترین قله استان خراسان است و در رشته کوه بینالود و جنوب شرق مشهد قرار دارد. علت نام گذاری این کوه به شیرباد آن است که با توجه به قرار گرفتن بین دو دشت نیشابور و مشهد، در تمام مدت سال بادهای بسیار تند و سردی در آن می وزد!

ساعت ۱۶:۱۵ روز پنجشنبه به همراه ۲۸ نفر از همنوردان از وکیل آباد ۳۵ به وسیله دو دستگاه مینی بوس به سمت روستای زشک به راه افتادیم.
ساعت ۱۷ به این روستا رسیدیم و ساعت ۱۸:۱۵ کنار استخر پرورش ماهی از مینی بوس ها پیاده شدیم و به نرمش گروهی با هدایت امیررضا حیدری پرداختیم.

ساعت ۱۸:۵۰ پیمایش تیم با سرقدمی رضا سعیدی، عقبداری امیرحسین سعیدی و امدادگری آرش باباپور شروع شد.

ساعت ۲۰:۰۵ به چشمه نهل رسیدیم و مسیر را از کنار چشمه از پاکوب جنب رودخانه در امتداد مسیر مستقیم ادامه دادیم. این مسیر دارای شیب بیشتر و برای صعود تمرینی بسیار مناسب است.

ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه به کاسه زیر قله شیرباد رسیدیم و کمپ شب مانی برقرار شد. این منطقه با توجه به مسطح  بودن و ارتفاع نسبتا بالا مکان مناسبی برای هم هوایی و آمادگی برای قلل بلند می باشد.

ساعت ۶ صبح روز جمعه پس از بیدارباش و نرمش صبحگاهی، بدون جمع آوری کمپ، به سمت قله به راه افتادیم و ساعت ۶:۴۰ روی قله شیرباد قرار گرفتیم.

ساعت ۷:۱۰ مجدد در محل کمپ قرار داشتیم و پس از صرف صبحانه و جمع آوری چادرها، در ساعت ۸:۳۵ به پایین برگشتیم.

ساعت ۱۲:۱۵ به استخر پرورش ماهی رسیدیم و پیمایش تیم یک ساعت زودتر از پیش بینی اولیه به پایان رسید. ساعت ۱۲:۴۵ سوار بر مینی بوس ها به سمت مشهد حرکت کردیم و در نهایت ساعت ۱۵:۱۵ پر انرژی و سلامت به مشهد رسیدیم.