گزارش برنامه آبشار آبگرم ۱۳ بهمن ۹۶
۱۳۹۶-۱۱-۱۶
گزارش برنامه آبشار چهارتکاب ۲۰ بهمن ۹۶
۱۳۹۶-۱۱-۲۴

طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، برنامه صعود به قله شیرباد (آمادگی صعود به قله شیرکوه یزد) روز جمعه ۱۳ بهمن به سرپرستی رضا سعیدی برگزار شد.

ساعت ۶ صبح روز جمعه در قالب یک تیم ۲۰ نفره از میدان استقلال (ایستگاه اتوبوس گلبهار) عازم قله شیرباد از مسیر دولت آباد شدیم. ساعت ۹ به نگهبانی پیست شیرباد رسیده و از مینی بوس پیاده شدیم. پس از آماده شدن همنوردان، حرکت کرده و نیم ساعت بعد به محل پیست اسکی رسیدیم. نیم ساعت برای صرف صبحانه و آماده شدن برای صعود توقف کردیم.

ساعت ۱۰پیمایش خود را در  به سرقدمی محسن دلاوری و عقبداری جواد رضوی به سمت قله آغاز نمودیم. حسین آریانی از همنوردان قدیمی باشگاه در این برنامه به عنوان مسئول فنی در طول پیمایش نکات فنی لازم را به همنوردان گوشزد می کرد.

به دلیل وزش باد نسبتا شدید و سرمای هوا، پیمایش با کندی ادامه یافت تا نهایتا ساعت ۱۴ با گام هایی آرام و استوار پای بر بام خراسان نهادیم. به دلیل وزش باد شدید و سرمای هوا و همچنین امکان تغییر شرایط آب و هوایی، به سرعت عکس گروهی گرفتیم و به سمت پایین حرکت کردیم.

کمی پایین تر از قله که وزش باد کمتر آزاردهنده بود، زمان کوتاهی برای صرف آب و تنقلات و همچنین محکم کردن بند کفش ها و بلند کردن باطوم ها توقف کردیم و سپس به سرعت به سمت پایین دست ادامه مسیر دادیم.

به دلیل لغزنده بودن مسیر، سرعت تیم به شدت کاهش یافت. شایان ذکر است تیمی از باشگاه کوهنوردی هزار مسجد نیز در منطقه حضور داشت و آن تیم نیز به کندی به سمت پایین حرکت می کردند.

نهایتا ساعت ۱۷:۳۰ به محل پیست و نیم ساعت بعد به مینی بوس رسیدیم و به سمت مشهد حرکت کردیم. در نهایت ساعت ۲۰:۳۰ پس از یک روز سخت، سرد و البته به یادماندنی به مشهد رسیدیم.