گزارش برنامه قله هفت شاخ – ۶و۷ دی ۹۷
۱۳۹۷-۱۰-۱۰
گزارش صعود به قله نظرگاه – ۲۳ و ۲۴ دی ۹۰
۱۳۹۷-۱۰-۱۷

برنامه صعود به قله ۲۸۵۵ متری سیاه چوبین (بی بی غیب) فریمان، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان و به سرپرستی نوید رسولی روز ۱۴ دی ماه ۹۷ برگزار شد.

ساعت ۶ و ۵ دقیقه صبح روز جمعه به همراه ۱۵ نفر از همنوردان از میدان استقلال مشهد به وسیله یک دستگاه مینی بوس به سمت شهرستان فریمان به راه افتادیم.
حدود ساعت ۷:۴۵ به این شهر رسیدیم و آقای توکلی از کوهنوردان توانمند و با اخلاق فریمان که زحمت راهنمایی برنامه را قبول کرده بودند به ما پیوستند و به سمت روستاهای تقی آباد، بررود، کلاته عباس، خارزار، صومعه، لوخی، اره کمر، سنگ نقره، کلاته رحمان و چهارتکاب به راه افتادیم. پس از گذشتن از ایستگاه محیط بانی، قله را در سمت چپ خود می دیدیم.
با توجه به شروع بارش خفیف برف و باد شدید و سردی که می وزید همنوردان مشغول آماده سازی و پوشش مناسب خود شدند.
پس از معرفی ارکان گروه؛ سعید پیوندی به عنوان سرقدم، یاسر زمانیان به عنوان عقبدار و نوید رسولی به عنوان امدادگر راس ساعت ۹:۳۰ از ارتفاع ۲۰۲۰ متری به سمت قله حرکت کردیم.

تیم با قدم های مناسب و سرعت عالی به سمت قله حرکت می کرد و با افزایش ارتفاع، بر میزان بارش برف و سرعت وزش باد نیز افزوده می شد.

با توجه به وزش باد شدید و برودت هوا که به ۱۶- درجه می رسید، امکان آسیب دیدن اعضا دور از انتظار نبود. بنابراین با تشخیص سرپرست تصمیم بر این شد که تیم در ساعت ۱۱:۱۰ و از ارتفاع ۲۷۷۶ متری و تنها ۱۰۵ متر مانده به قله، سریعا برگشته و ارتفاع کم کند.

در راه بازگشت تیم باشگاه کوهیار مشهد را نیز دیدیم که اطلاعات و شرایط ارتفاع بالاتر به آنها منتقل شد. در نهایت ساعت ۱۲:۳۰ به مینی بوس رسیدیم.

با توجه به داشتن زمان کافی، به پیشنهاد آقای توکلی راهنمای برنامه و هماهنگی که با موزه مردم شناسی شهرستان فریمان انجام گرفت، قرار شد برای بازدید از این موزه و صرف نهار به شهر فریمان برویم.

پس از بازدید از این موزه، با آقای توکلی خداحافظی کردیم و ساعت ۱۴ به سمت مشهد به راه افتادیم. در نهایت ساعت ۱۵:۳۰ به میدان استقلال رسیدیم و همنوردان در کمال صحت و سلامت از یکدیگر جدا شدند.