گزارش برنامه قله خُلِنو – ۶تا۹ شهریور۹۷
۱۳۹۷-۰۶-۱۷
گزارش برنامه دره خرو و آبشار شَشو – ۱۶شهریور۹۷
۱۳۹۷-۰۶-۲۱

برنامه صعود به قله ۳۰۵۰ متری سیاه لوک، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان روز ۱۶ شهریور ماه ۹۷ به سرپرستی وحید هریوندی برگزار شد.

قله سیاه لوک یکی از قلل بلند رشته کوه بینالود است و معمولا از دره بوژان و دره شکرآب صعود می شود. مناظر مسیر صعود به این قله زیبا و چشم نواز است و قله های اَوِشک، یالانچی، سوقند و شیرباد از فراز قله سیاه لوک قابل مشاهده می باشد.

ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح روز جمعه، به همراه ۳۰ نفر از همنوردان به وسیله یک دستگاه اتوبوس از میدان استقلال مشهد به سمت شهرستان نیشابور و روستای بوژان حرکت کردیم و در ساعت ۷:۴۵ دقیقه به روستا رسیدیم.

پس از معرفی ارکان گروه؛ رضا سعیدی به عنوان سرقدم، امیر رشیدی به عنوان عقبدار و فاطمه مختاری به عنوان امدادگر، پیمایش خود را از روستای بوژان آغاز کردیم.

ساعت ۸:۴۵ دقیقه برای صرف صبحانه کنار چشمه شکرآب توقف کردیم و نیم ساعت بعد مسیر خودمان را به سوی قله ادامه دادیم.

از پاکوب یال بالا رفتیم، از شیب مسیر گذشتیم و با قرار گرفتن روی یال، حدود دو ساعت تراورس کردیم و در نهایت ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه بر فراز قله سیاه لوک قرار گرفتیم.

حدود ۴۵ دقیقه روی قله به استراحت و گرفتن عکس یادگاری پرداختیم و سپس مسیر برگشت را در پیش گرفتیم.

ساعت ۱۷:۴۵ دقیقه کنار چشمه شکرآب ناهار را صرف کرده و ۴۵ دقیقه بعد به سمت روستای بوژان حرکت کردیم.

ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه سوار بر اتوبوس به سمت مشهد حرکت کردیم و ساعت ۲۳ در حالیکه از یک روز پر تلاش در دامان طبیعت بکر و زیبا خسته و مسرور بودیم برنامه به پایان رسید.