گزارش برنامه پاکسازی دره ازغد – ۶ مهر ۹۷
۱۳۹۷-۰۷-۰۸
گزارش برنامه قله مُلکوه – ۱۳ مهر ۹۷
۱۳۹۷-۰۷-۱۶

برنامه صعود به قله ۲۹۷۰ متری سوقند، طبق تقویم شش ماهه باشگاه کاویان، روز جمعه ۶ مهرماه به سرپرستی محمد موسوی برگزار شد.

سوقند روستایی از توابع دهستان فضل بخش مرکزی شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی است و در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی مرکز شهرستان قرار دارد.
جاده ارتباطی این روستا از کیلومتر ۹ جاده نیشابور به مشهد جدا می شود و پس از عبور از میان اراضی کشاورزی و روستاهای دشت و دارالسلام به سوقند می رسد. سوقند در انتهای این جاده ۱۱ کیلومتری روستایی قرار گرفته است.
ساعت ۶ صبح روز جمعه به همراه ۱۷ نفر از همنوردان باشگاه با یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای سوقند حرکت کردیم و ساعت ۸٫۱۵ به روستا رسیدیم.

ساعت ۹، بعد از صرف صبحانه، به سرقدمی و امدادگری محمد موسوی و عقبداری محسن دلاوری، از روی یال سمت چپ روستا به سمت قله حرکت کردیم. مسیر در این قسمت شیب زیادی دارد و همین موضوع باعث کاهش سرعت همنوردان می شود.

پس از گذشت ۵ ساعت، به قله در ارتفاع ۲۹۷۱ رسیدیم. از روی قله، قلل سیاه لوک و شیرباد دیده می شود!

پس از استراحتی کوتاه در ساعت ۱۴:۳۰ از یال سمت چپ قله به سمت روستا حرکت و بعد از گذشت نیم ساعت در سایه ای مطلوب برای نهار توقف کردیم. ساعت ۱۵:۳۰ مسیر را ادامه دادیم. این مسیر از مسیر رفت کمی پر فراز و نشیب تر است و فشار بیشتری بر پاهایمان وارد می کند…

ساعت ۱۸:۳۰صدای اذان مغرب شنیده می شد که وارد روستا شدیم. سوار مینی بوس شده و ساعت ۲۰:۳۰ پس از گذران یک روز سخت و دلچسب در دل طبیعت، به مشهد رسیدیم.