گزارش برنامه دره اجنه – ۲۹ تیر ۹۷
۱۳۹۷-۰۵-۰۱
گزارش برنامه صعود به قله فلسکه – ۵ مرداد ۹۷
۱۳۹۷-۰۵-۱۶

برنامه پیمایش دره سوقی، طبق برنامه شش ماهه باشگاه کاویان، روز ۵ مرداد ۹۷ به سرپرستی شیرین کامرانیان فر و با حضور ۱۸ نفر برگزار شد.

ساعت ۶/۴۵ دقیقه روز جمعه از میدان استقلال مشهد به وسیله مینی بوس به سمت گلمکان و روستای پایه به راه افتادیم و دو ساعت بعد به ابتدای دره سوقی و مسیر پیمایش رسیدیم.

رضا امینی به عنوان سرقدم و پیروز نژادشاملو به عنوان عقبدار و مسوول محیط زیست معرفی شدند و به راه افتادیم.

این دره بسیار زیبا و خلوت بوده و رودخانه آن با وجود انشعابات فراوان برای آبیاری باغات، هنوز پر آب است ولی چشمه ای در مسیر وجود ندارد، بنابراین باید آب مورد نیاز در طول پیمایش همراه همنوردان باشد.

این دره در مقایسه با دیگر دره های اطراف مشهد تمیز و بدون زباله است. دهیاری روستای سوقی در هنگان خروج گردشگران در ازای هر کیسه زباله مبلغ ۲ هزارتومان از ۵ هزارتومان دریافتی ابتدای ورود را برمی گرداند.

پس از یک ساعت پیاده روی، ساعت ۹:۴۵ برای صرف صبحانه در زیر سایه درختان یکی از باغات توقف کردیم. سپس مسیر را ادامه دادیم تا به آبشار بسیار زیبایی که بر اثر عبور آب از جوی های بالادست در ارتفاعات به وجود آمده بود، رسیدیم. دوستان حدود نیم ساعت را به آب بازی گذراندند و گرمای نیمروزی را به خنکای لذت بخش تبدیل کردند.

پس از عبور از دوراهی ساعت ۱۳ برای صرف نهار توقف کردیم. ساعت ۱۴:۳۰ مسیر برگشت را پی گرفتیم. ضمن اینکه زباله های مسیر را جمع آوری و منتقل کردیم. ساعت ۱۷:۳۰ پس از ۱۶ کیلومتر پیمایش، به محل توقف مینی بوس رسیدیم و دو ساعت بعد در حالی که از خاطره یک روز به یادماندنی در طبیعت سرشار بودیم از یکدیگر جدا شدیم.