گزارش برنامه دره شمخال ۲۱ و ۲۲ مرداد ۹۵
۱۳۹۶-۱۰-۲۶
گزارش برنامه دره سوقی ۲۵ مرداد ۹۵
۱۳۹۶-۱۱-۰۳

طبق تقویم شش ماهه دوم باشگاه کاویان، برنامه صعود به قله سوسن (دُلمی)، ساعت ۶ و ۱۰ دقیقه صبح روز ۸ دی ماه با حضور ۱۶ نفر از همنوردان، از میدان استقلال مشهد آغاز شد.

ساعت ۸ و ۴۰ دقیقه به روستای دُلمی از توابع بخش رادکان شهرستان چناران رسیدیم. ارتفاع روستا از سطح دریا ۱۹۸۰ متر است. بعد از ۲۰ دقیقه، پیمایش خود را از کنار رودخانه آغاز کردیم. علی صنعتی سرقدم، سعید سخنی فر عقبدار و آرش باباپور به عنوان امدادگر معرفی شدند.

بعد از حدود ۲۰ دقیقه، برای صرف صبحانه توقف کردیم. ساعت ۱۰ حرکت خود را به سمت انتهای دره از سر گرفتیم. حدود نیم ساعت بعد شیبی ملایم در سمت راست را ادامه دادیم. هوا آفتابی و نسبتا گرم بود. در یکی از قدیمی ترین جنگل های زیبای اُرس قرار داشتیم و از قدم زدن در رشته کوه های هزارمسجد و مناظر بی بدیلش با این درختان تنومند و خوش عطر لذت می بردیم!

شیب در قسمتی از مسیر زیاد و در بقیه پیمایش ملایم بود. در ساعت ۱۲ و ۲۰ دقیقه به ارتفاع ۲۶۰۵ متری از سطح دریا و قله سوسن رسیدیم.

پس از ۲۰ دقیقه توقف، راه بازگشت را از محله شش برار که در آن خانه های تابستانی عشایر قرار دارد، پی گرفتیم. ساعت ۱۳ در نزدیکی این خانه ها که منظره ای زیبا و منحصر به فرد داشت، برای صرف ناهار توقف کردیم.

یک ساعت بعد کوله به پشت و پر انرژی حرکت کردیم.

پاکوب این مسیر به مدرسه و وسط روستا ختم می شود.

ساعت ۱۶ پس از مجموعا ۱۰ کیلومتر پیمایش، سوار مینی بوس شده و دو ساعت بعد با خاطره ای زیبا و به یاد ماندنی از یک روز خوب در دل طبیعت بکر و زیبا به مشهد رسیدیم.